Click Here For Free Blog Backgrounds!!!
Blogaholic Designs

2011. szeptember 19., hétfő

Dragon Age vs. Dragon Age II

Az olvasás mellett az egyik legnagyobb szenvedélyem a sok- sok Pc játék. Ebből van néhány különleges darab, ilyen a Dragon Age, a The Witcher I, II, Mass Effect, Heroes.... Mint látjátok leginkább a fantasy-s játékok körében forgok, legjobban az rpg-ket szeretem, és most, hogy kijött minden idők egyik legkedveltebb RPG-jének, a Dragon Age-nek a folytatása, amit hihetetlenül vártam, mindenképp akartam írni róla. Mindaz amit leírok, kikívánkozik belőlem. Tudom ez nem könyves poszt, de egyszerűen nem bírom, mert annyira csalódott vagyok. 

A Dragon Age - Origins egy igazi gyöngyszem az RPG játékosok körében, rengeteg plusz DLC, és egy nagy kiegészítő is tartozik az összélményhez, amiben ugyanazzal a személy-el játszhatunk, akivel voltunk az eredeti játékban. Nagyon sok különböző kezdő mód van, mindenféle variánssal, választani lehet, hogy ember, elf vagy törpe akar lenni valaki, ezen felül, hogy milyen nemű és hogy milyen kasztba tartozik. Persze törp nem lehet varázsló, de alapvetően már az indulásnál több választási lehetőségünk van, nem beszélve arról, hogy pontosan megszabhatjuk, hogyan is nézzünk ki. 

DA 2 szörnyei és a kidolgozás
A Dragon Age II ebben a tekintetben nagyon elmarad elődjétől. Jelenleg csak emberek lehetünk, korlátozott küllemi beállításokkal, ami még szinte non- sense, hogy az emberek külleme majdhogynem csúnyább, mint az előző játékban. Magasan elmaradnak a mai játékok szintjétől, ha valaki igazán szép emberi ábrázolásokat akar látni, nézze meg a The Witchert. Ott minden klappol, és mindenki különböző, de ami ebben van az szégyen és gyalázat. Ráadásul az elfeket szinte Ufo szerű valamikké elcsúfították, extra csúf manó fülekkel, amiket még  Dobby is megirigyelne a Harry Potterből, és ezek az izék ráadásul merőlegesen állnak ki a fejekből. Nem beszélve a hatalmas manó szemekről sem. Nagy csalódás mit ne mondjak, az elfekre egyszerűen csak rossz ránézni. 

DA - Origins ugyanaz a szörny, nézzük a hátteret! 
De ez még csak a küllemi rész, ha csak ezzel lenne gond, nem is mondanék semmit, mert láttunk már ilyet sajnos, hogy ami jó, azt is megváltoztatják, bár a kunárik szarvval nagyon tetszettek nekem. De elkalandoztam, visszatérve az eredeti témához, maga a DA II, kifejezetten szép játék, kicsit erős gép kell hozzá, ugyanis egy négy magos procit bizony igényel, nem beszélve a rengeteg memória mennyiségről. Ennél már csak a The Witcher II a keményebb, ami nem fut el max grafikán 4 giga belső memória mellett sem, hiába van fullos videokártya és hat magos processzor. Persze nem mondom, megéri az élményt, mert a The Witcher szemet gyönyörködtető játék, de most nem erről van szó. Meggyőződésem egyébként, hogy a mozgásokat, kivéve a csatáknál, úgy ahogy átvették a DA Origins-ből. Az egyetlen dolog ami kifejezetten tetszett az az, hogy a varázsló végre nem púpos öregnénit játszva lövöldöz a bottal, hanem különböző mozdulatokkal.

DA II egy sárkány
A térképe a DA II. -nek negyed akkora maximum, mint az eredeti Origins -é, a dolgok messze nincsenek annyira kidolgozva, fele annyi tárgy sincs, sőt igazi nagy történet menet sincs benne, úgy érzem nincs miért küzdenem, csak sodródom az árral, szerzek pénzt és kész, semmi olyan monumentális nincs benne, mint az első részben, ahol össze kellett fognia a fajoknak egymásért, és minden fajnak el kellett nyerni a bizalmát. Itt semmi ilyesmi sincs, alig járunk erdőben, de ha járunk is a város falain kívül, akkor is csak monoton, komor pusztaságokon, amikben semmi szép sincs. Ha a szörnyek idejében volt gyönyörű elf erdő, akkor most utána vajon miért nincs? 

A játék hihetetlenül könnyű, ha akarnék se tudnék meghalni benne, taktikázni elvétve lehet, messze nincs benne annyi képesség, döntés lehetőség mint az Origins-ben. A varázslónak is le vannak egyszerűsítve a varázslatai, nem beszélve arról, hogy szinte feleannyit tanulhat csak meg, és a legjobb varázslatokat eltörölték. Ami pedig megmaradt, az sem úgy működik mint a régi. A harcosoknak is csak korlátozott lehetőségei vannak, de azt hiszem itt az egész játék a varázs használókra van kihegyezve. 

Kunári szarvakkal a DA II-ben
Nagyon zavart az is, hogy itt nincs közös tábor, hanem mindenkit meg kell keresnem valahol, vagy egy üres fekete képernyőnél kiválasztani ki is legyen. A kommunikációs panel is le lett butítva, legtöbbször mindig csak három féle választ tudok adni, azt is, mintha idióta lennék kijelezték, hogy melyik a jó, rossz és a vicces verzió. Nehogy véletlenül eltévesszem. Az Originsban rengeteg féleképpen alakíthattam a dolgok folyamát, itt ez nincs meg, csak annyi, hogy megyek ugyanazokon a pályákon újra és újra... Ugyanazokon a helyeken, már marhára unom, semmi pluszt nem ad, és nyirbálom agyatlanul az embereket, akik garantáltan kipurcannak, nem kell nekem különösebben megerőltetnem magam. 

Gondoljunk csak bele egyébként, hogy ez a játék nem egész két év alatt készült el. A The Witcher II-t majdnem öt évig készítették, meg is lett az eredménye. A DA II- nél mindenkit siettetek, a dalszerzőt, a grafikusokat, mindenkit. Az ilyennek sosincs jó vége, és látszik is a játékon, hogy össze lett csapva az egész. 

Sárkány a Dragon Age Origins- ből
A lényeg a lényeg, ez a játék nem a megszállott, igényes RPG fanoknak ajánlott, nem azoknak, akik gondolkozni akarnak egy játékban, mindent maguk akarnak intézni, kapcsolatokat kötni, különböző tárgyakat fabrikálni... Ebben a játékban minden le van butítva egy tíz éves gyerek szintjére, gondolom azért, hátha többen veszik majd meg, ha nem olyan nehéz és nem olyan bonyolult. Számomra ez nem igazi RPG, az meg hogy Dragon Age, azt felejtsük el. Ez egy olcsó másolata egy legendának, amit még csak meg sem sikerült közelíteni, semmilyen módon. És ez sajnos elég szomorú. 

Csak utólagosan jegyezném meg, hogy érdemes a képeken megnézni nagyban, és összehasonlítani a két játékot. :)

2 megjegyzés:

Anett Havas írta...

Hát igen... Lehet, hogy most megleplek, de ez a kedvenc játékom, mármint az Origins. A 2-nek nagy örömmel nekiálltam, és csak játszottam, játszottam (Megjegyzem, halál unalmas volt), és aztán... Vége. Mondom "mi van??? Ennyi? " kb. 13 óra volt. Napi 1 óra és két hét, azt kész. Az 1- ben meg vagy 60 óra, aztán a Kövi sem uncsi. 120 óra, plusz-minusz 10 óra... És persze több kihívással. Nagyot csalódtam benned Bioware! De attól még várom a 3-mat, "ennél rosszabb már nem lehet" alapon.
Csak Ennyit akartam... Mindenki tegyen vele azt, amit akar.
Üdvözlettel: Aneti

Raven írta...

Az Origins életem játéka. A 2. most életem megkeserítése jelenleg. Kivéve a qunarit. Az bejön :D
Egyébként szívemből szóltál...

Megjegyzés küldése