Click Here For Free Blog Backgrounds!!!
Blogaholic Designs

2010. július 13., kedd

Margaret Weiss- Tracy Hickman Sárkányszárny I.-II.


Ez volt életem első Weiss- Hickman könyve. Nagyon nagyon szeretem a fantasy könyveket, és amilyen kritikákat olvastam Weissről és Hickmanről, rögtön tudtam, nekem el kell olvasnom tőlük minimum egy regényt, hogy megismerhessem őket. Nem gondoltam volna, hogy két sorozatuk is van. Ez a sorozat amit én olvastam sajnos nem a Dragonlance első kötete, őszinte sajnálatomra, hanem teljesen más. Ez a halálkapu sorozat első kötete, ami Magyarországon nem is jelent meg végig, mivel nem volt sikeres. Négy könyv jelent meg belőle, mindegyik ketté bontva. (Az angol verzióban a sárkányszárny pl egy kötet.)

Az alapötlet maga szerintem nagyon jó. Volt egy világ, ahol a nagy hatalmak uralkodtak, név szerint a sartanok és a patrynok. A sartanok voltak a jók, akik rendbe akarták hozni a világot, és megvédeni őket a gonosz, háborúzni vágyó patrynoktól. Ezért bezárták őket egy bizonyos labirintusba, amit a Halálkapu védelme alatt őriztek a sartanok. De egyszer csak eltűntek a Sartanok a föld színéről és egy Patryn kiszabadult. A történet magja ez, de teljesen más szemszögből ismerkedünk meg a bevezető után a világ gondjaival és bajaival. A könyv négy főszereplője egy törpe, akit pecöknek neveznek ebben a világban. És a népében igencsak egy különc figura, de nem árulok el többet. Egy bérgyilkos, egy kis fiú és egy bohókás, habókos szolga. Többet nem igazán árulnék el a könyről. Szerintem egy próbát megér, én mindenképp végig olvasom:)

A könyv az elején hihtetlen lassan indult be, de aztán nem okozott nekem csalódást. Nagyon szépen logikusan volt felépítve, nagy csattanókat ugyen ne várjunk tőle, de nekem egy nagyon kedves nyári olvasmány volt, és kiváncsi vagyok a folytatásra is. Már meg is sikerült szereznem aminek nagyon örülök, de azt hiszem a következő Hickman könyvem az Őszi alkony sárkányai lesznek. Már az is itt pihen a polcon. Ami miatt nagyon elégedett vagyok:)

Mindenesetre aki egy hihetetlenül pörgős lebilincselő fantasyt akar, az szerintem rossz úton jár. Azt nem kaptam meg a könyvtől amit vártam, de azt hiszem ennek az az oka, hogy nem a jó könyvet olvastam, a dárda könyvek állítólag teljesen más kategória, úgyhogy annak is adok egy esélyt, mostmár nagyon kiváncsi vagyok.

A könyvben nagyon zavaróak voltak a helyesírási hibák, komolyan mintha nem is lett volna lektorálva, ennyire rosszul lektorált könyvet már rég láttam. A Borítótól nem voltam elragadtatva de nem mai, megbocsájtom neki. Nagy köszönet a Szellemlovas antikváriumnak a kötetekért. Nyári olvasmánynak kiváló! Nekem tíz pontból hetes.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése