Click Here For Free Blog Backgrounds!!!
Blogaholic Designs

2011. július 16., szombat

Az olvasás 7 hete - A sorozatokról

Immáron ez a második bejegyzés ilyen témában amit @andiamo indított nagy molyos összefogás közepette. A második hét legvégén jutottam el oda, hogy legyen ihletem,  de leginkább időm arra, hogy lepötyögjem személyes véleményemet az e-bookok és könyvek csatájáról, de leginkább a sorozatokról. Az e-bookokról most nem szeretnék igazán írni, szeretnék egy teljes bejegyzést szentelni a sorozatoknak, de megígérem arról is tudni fogjátok a véleményemet hamarosan.



Alapvetően azt kell mondjam, akinek vajmi kevés ideje van olvasni, és egy évben tíz, tizenöt könyvnél többet nem olvas el, az ne nagyon kezdjen sorozatokkal, még akkor sem, ha a mai könyvpiac ezekkel van tele. Keresse inkább az önálló köteteket. Persze egy- egy különleges darabba bele lehet fogni, de én mindig azt mondom, hogy inkább több világot ismerjen, és lásson valaki különböző könyveken át, mint leragadjon egynél. 

Manapság szinte minden sorozat formában jelenik meg, hiszen ezekben van a nagy pénz, és be kell vallani a kereslet is.Mert ki ne olvasna sokat a kedvenc szereplőiről köteteken és köteteken át. Én nagyon szeretem a soroztatokat, de azt is értékelem, ha egyszer befejeződnek. Leginkább olyan sorozatokba szeretek bele kezdeni, amiknek "látom" a végét, vag, érezhető a könyvön, hogy tudja, merre tart. Ilyen manapság kevés van, de még található. 



Egyszer már írtam egy top 10-es sorozat listát, de az a lista leginkább a friss megjelenésekből állt, és nem a teljes kedvenc repertoáromból. Úgyhogy most újra bemutatnék pár sorozatot. Ezúttal is 10-et, de ebben benne lesz a legjobb öt és legrosszabb is, amit VALAHA olvastam. 

Kezdem a rosszakkal, a végére maradjanak a jók. Hozzáteszem, hogy ez az én személyes, és magán véleményem. Senkit és semmit nem akarok megsérteni. 

Top 5. legrosszabb sorozat: (Ebben nagyon sok urban fantasy lesz, szinte csak az, ez nem véletlen, mivel manapság minden borzalmat kiadnak ebben a műfajban.)

J.R.Ward: Fekete Tőr Testvériség: Ezért biztos sokan fújnak, és kést dobálnak rám. De én egyszerűen nem bírtam megszeretni. Két kötete tetszett igazán, az összes többit pedig a sírba se kívánom. Ne gondoljátok, hogy prűd vagyok, mert igenis szeretek a szexről olvasni. De Ward sok esetben betette nálam a kiskaput. Arról nem is beszélve, hogy minden kötet ugyanarról szól, különböző küllemű izomkolosszus, szexisten, nagyfarkú, szőrtelen férfiideálokról, akik lehetnek barnák, szőkék, feketék lilák, de mind ugyanolyanok. Sablonos figurák. A nők is annyira felejthetetlenek, hogy már azt sem tudom, ki kicsodának a fele. Az alapötlet pedig kimondottan tetszett nekem, végig fogom olvasni a sorozatot, de ez nagyon nem az én világom. 


Top 4. Darren Shan vámpírkönyvei
Ő egy igazi szerencsétlen darab, ugyanis a Harry Potter után kedztem el olvasni. Az első kötete még tetszett, igaz alig haladt valamerre a történet, de teljesen úgy éreztem, ebből még sülhet ki valami jó. Minden kötetet végig olvastam, és végig abban reménykedtem, hogy na jön a fordulat, na látunk valami extrát. De nem. Potter után egy semmit mondó, elhúzott sorozatnak éreztem az egészet. De nem került volna ide be, ha az utolsó kötetben az íróbácsi el nem szúrja az egészet, a sorozat lezárásával. Nagyon haragudtam rá, és szó szerint sajnáltam, hogy elolvastam. 


Top 3. Éjszaka Háza
Most mit mondjak erre? Az első kötet nem volt rossz, bár úgy éreztem ismét Harry Potter világában vagyok, csak a baglyok helyett itt macskák vannak, Harry sebhelye helyett tetkók. Nagyon szép leírások is voltak az első kötetben, nem volt zavaró semmi benne, meg voltam elégedve. De rossz volt olvasni a rengeteg káromkodást, olvasni egy olyan csajról, mint főszereplő, aki egyszerre akár három fiúval is hentereg. Nekem nagyon nem, pedig szintén nem volt rossz az alapötlet. De ez sem az én világom.


Top 2. Gena Showalter: Atlantisz
Hát... Hát... hát.... Az első sorozatából kiindulva, nem gondoltam volna, hogy ennyire gyenge lesz. Tudom persze ez korábbi munkája, de sokszor hangosan felkacagtam az írónő bugyuta húzásain, pikk pakk lezárt szálain. Annyira jó dolgot talált ki, az ember azt gondolná, nem lehet egy Atlantiszos, Sárkányos témát elronatni a műfajban. De Showalter megtette. Meg bizony. Alig voltunk a sárkányok világában, a szereplők egymásba habarodtak két másodpercen belül. Nem beszélve a rengeteg logikai bakiról.




   Top 1. Eragon
Jaj ezért is biztos kapni fogok. De komolyan mondom, én ezt a könyvet olvasni is alig bírom. Annyira nevetségesen van írva, vajmi kevés élettapasztalattal az író háta mögött. Csak tíz évet várt volna, és akkor már valószínűleg sokkal jobb mű került volna ki a keze alól. Hogy miért nem szeretem? Mindenért! Mert- mert- mert- és kész. Mert nevettséges, mert minden honnan lopott, ahonnan csak lehetett. Néhol zagyva, és csak a fordítónak köszönhető, hogy a magyar kiadás nyelvezete olyan kultúrált amilyen. De így is tele van túl cirádázott mondatokkal. Minden Eragon rajongótól elnézést kérek, de nekem ez a nagyon nem típusú könyv. De ettől függetlenül el fogom olvasni, mert már kíváncsi vagyok a végére, de nekem ez a nagyon nem kategória.

A kedvenceim azok a kedvenceim. Imádom őket, és annyiszor eltudom őket olvasni, ahányszor nem sajnálom rájuk az időt:

Top 5. Shanarra regény ciklus
Ha hiszitek, ha nem, én ezt még a Gyűrűk Ura előtt olvastam. És miatta szeretem a fantasy műfaját. Így itt kell lennie a listámon, igaz utolsóként, de rosszat nem tudok mondani róla. Imádom Brooks-ot, az igazi, fantasztikusan megkreált egyedi világát. Sajnos az új köteteket, a Shanarra örökségét nem olvastam még, de ami késik nem múlik






Top 4. Bartemius trilógia
Még nagyon friss az élmény, nem rég olvastam, de örökre elvesztem. Bartemius a valaha volt legjobb fej dzsinn. A regény végig kacagtató, még az olyan pillanatokban is, amikor legszívesebben zsebkendőt szorongatnánk a markunkban. Stroud pedig bevállalt egy olyan befejezést, amiért minden elismerésem. Hamarosan megjelenik magyar nyelven a következő kötet is, Salamon Gyűrűje címmel.





Top 3. Tündérkrónikák
Nagy utat tett meg, ugyanis a legkedvencebb könyveim között ezelőtt nem volt urban fantasy. Mostmár van. Imádtam a borzongást végig ahogy olvastam. Szerettem együtt izgulni Mac-el. Tetszett, hoyg az író tudja hova tart, és agyalhatunk szorgosan a rejtélyek széles tárházán, miközben kötetről kötetre rájövünk, hogy egyre több a titok, és mi semmit sem tudunk. Nem beszélve Barrons karakteréről, aki ha valóban élne, Ő lenne a tökéletes pasi.



Top 2. Gyűrűk Ura
A fantasy irodalom atyja. és egyben a legcsodálatosabb közülük. Fantasztikus nyelvezetével, hihetetlen kidolgozottságával, ő maga a fantasy. A Gyűrűk Ura igazán egy élet munkája, komplett részletes teremtés történettel (Szilmarilok), sok szerteágazó mesével, kiegészítéssel. Egy zseni műve. A sok hétköznapi fantasyt elfelejhetjük, de a Gyűrűk Urát még nagyon sok generáció fogja elolvasni.



Top 1. Harry Potter
Kicsit elfogult vagyok, hisz együtt nőttem fel Harryvel. De számomra életem legmeghatározóbb könyve. Ha elmennék egy lakatlan szigetre, és csak egy könyvet vihetnék, az biztos Harry Potter lenne. Ugyanis Őt akárhányszor el tudom olvasni. Komolyan mondom volt olyan év, amikor "csak" négyszer olvastam végig a sorozatot. Rengeteg mindent kivülről tudok belőle. Minden fejezethez két illusztrációt is készítettem. Alig várom, hogy újra legyen időm olvasni. Harry számomra örök, és a legeslegjobb könyv, amit valaha a kezembe vettem. A Harry Potter nem csak a kedvenc sorozatom, de a kedvenc könyvem is. Úgy egyben, mind a hét, mert én egyként kezelem őket. 

Na mint látszik olvasok sorozatokat, megszámlálhatatlanul sokat. És imádom őket. :) Végszóként:

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Jujj de csúnya vagy!:P Az Eragonért még nagyon ki fogsz kapni:P :)))

Ketket

Megjegyzés küldése