Click Here For Free Blog Backgrounds!!!
Blogaholic Designs

2011. január 4., kedd

Böszörményi Gyula: 9...8...7...

Sosem gondoltam volna, hogy én ennek a sorozatnak neki fogok látni. Egy könyvcsere folytán végül hozzá jutottam a könyvekhez, egy darabig csücsültek a polcomon, még csak nem is hívogattak, aztán egy furcsa pillanatomban valamiért a kezembe vettem az elsőt. Körülbelül négy óra folyamatos olvasás után raktam le az éjszaka közepén, döbbenten pislogva az órára, hogy mennyi idő is van már.

Az írótól még régesrég olvastam a Gergő sorozat első kötetét. Tudom sokan megköveznek ezért amit most mondok, de én akkor is kicsit Harry Potter kópiának éreztem, és pontosan ezért nem is igazán erőltettem a további olvasást. Sőt Böszörményi regényei sem hoztak lázba.

Ez a regény egy Lilith nevű lányról szól, aki Budapesten él, de ez a Budapest kicsit más mint az amit mi ismerünk. Ezen a Budapesten nem elektromossággal közlekednek a villamosok, nincs olyan modern világ mint nálunk, és mindezekhez még az is társul, hogy ha elég idősek leszünk, választanunk kell egy démont magunknak, aki uralkodik rajtunk, és azért cserébe, hogy uralkodhat, kapunk tőle ajándékot, ugyanakkor elveszítjük önmagunkat.

Lilith még fiatal, még nem kötelező magába foglalnia démont, ellenben már nagyon sokan noszogatják, hogy ezt megtegye. Megismerkedik egy lánnyal, aki szintén démon tagadó, egy igazi ködgrufti, aki azt tűzte ki céljául, hogy elpusztítsa a démonokat a világból.

A könyv tele van rejtélyekkel és fordulatokkal, a világ nagyon összetett és jól kitalált. A fogalmazása egyszerűen csak csillagos ötös, imádtam olvasni néha a cikornyás mondatait az írónak, és egyáltalán nem bánom, hogy olyankor talán kicsit túl sok metaforát használt. Végre éreztem, hogy újra szép és igényesen megírt könyvet olvashatok magyarul magyartól.

A könyv vége annyira ütős volt, hogy igazán megdöbbentem, ekkora fordulatokra nem számítottam, főleg a kettős befejezésre nem. Ez hatalmas húzás volt Böszörményitől, csak gratulálni tudok hozzá.

A kötet gyönyörűen kivitelezett. Nagyon hangulatosak a barna színű betűk, és a borító is nagyon szépen vissza adja a könyv hangulatát, annak ellenére, hogy amikor itthon meglátták, elszörnyedtek rajta. Szerintem nagyon ötletes és kreatív, különben sem tudnám máshogy elképzelni Lilith-et, mint a címlapon látható lányt.

Mindent egybe vetve a könyv csillagos ötös. Kifejezetten tetszett. Szerintem ez az az olvasmány, amit szeretni fognak "kicsik és nagyok" egyaránt.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése