Click Here For Free Blog Backgrounds!!!
Blogaholic Designs

2010. július 27., kedd

Gena Showalter: Atlantisz


Őszintén nagyon vártam ezt a könyvet, főleg mert imádom Atlantiszt és a vele kapcsolatos dolgokat. Nagyon foglalkoztat minden ebben a témában felmerülő dolog. Tetszett a kivágott kis előzetes szöveg is az egyik ulpius kötetemben.

Amint megérkezett a nagy könyvcsomagomban, rögtön neki is álltam, azt hittem egy nap alatt befejezem, ehelyett három napig gyűrtem. És őszintén vártam, hogy végre vége legyen.

A történet egy harcos sárkány férfiról és egy emberi lányról szól. A harcosnak az a dolga, hogy őrizze atlantisz kapuját, őrizze a ködöt. De a lány valami úton módon, miközben keresi elveszett bátyját rátalál a ködre, és éppen meg akarja ölni Darius, a sárkány harcos, amikor meginog, és végül különböző indokokkal életben hagyja a lányt; Grace-t.

Az alapötlete a könyvnek nagyon jó, na nem a nagy hatalmas pasié és a törékeny lányé, mert ebben nem lenne sok fantázia, hanem Atlantiszé, hogy a tenger alatt van egy világ, sok fantasztikus teremtménnyel. De nekem őszintén mondom fájt, hogy ezekből a lényekből alig ismertünk meg valakit, a kötelező vámpírokat is belepréselték a könyvbe, csak most nem voltak éppen pozitív szereplői a történetnek. Ennek ellenére mégis az emberek lettek az ellenségek, ami engem kifejezetten zavart. Az is, hogy a történet legjava nem Atlantiszban játszódott, hanem a mi világunkban.

Emellett hatalmas fordítói bakik is tarkították a könyvet, sok Magyar nyelvhez idegen kifejezés volt benne, szóismétlés. Ulpiusnál nem sok gondom szokott lenni a fordítókkal, kifejezetten szeretem őket. Ennél a könyvnél ezt nem így éreztem. Pár bakin szó szerint felkacagtam.

A könyvvel más bajom is volt, rendkívül erőltetett volt a humora, olyan dolgokon időzött sokan Showalter amin nem kellett volna, és a lényeges dolgokat összecsapta és elkapkodta. Na meg én kiborulok ezeken a két nap alatt megszeretlek és életem végéig szeretni foglak klisétől. Ez borzalmas volt a könyvben. Nem értettem mikor lettek szerelmesek, életre szólóan ráadásul. Én elhiszem, hogy megszeretik egymást, de ennek adjunk már egy kis időt könyörgöm. Attól, hogy valami aprót megtudtak egymás múltjából még nem ismerik az egész embert.

Lényeg a lényeg nekem nem tetszett. Örülök, hogy vége. Mivel Atlantiszos a következő kötetnek is adok egy esélyt, de ha az is hasonló színvonalú akkor ez a sorozat is megy a süllyesztőbe. Nem fogom bánni. Aki Alvilág Urai minőséget akar csalódni fog. A könyv még csak meg sem közelíti.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése