Click Here For Free Blog Backgrounds!!!
Blogaholic Designs

2012. július 26., csütörtök

Kendare Blake: Vérbe Öltözött Anna



Ez a könyv, ha itthon nem jelenik meg, akkor is a polcomat tarkította volna egy idő után, mert annyira szép. Persze lehet, kissé elfuserált elképzelésem van arról, milyen is egy szép könyv, de nekem ennek a borítója, olyan egyedi, különleges, és megkapó volt, hogy nem is érdekelt mi a lényeg, kell és kész. 

Cas egy kísértet vadász. Erre tette fel az életét. Az apja is az volt, és mivel ő már nem él, neki kell teljesítenie a feladatát. Figyel a hírekre, és begyűjti az információt, hogy épp melyik államban van veszélyes kísértet. Így akad rá Annára, aki már több, mint húsz embert ölt meg, és mégsem tűnt fel igazából senkinek. Egy rém mesének tartják a históriáját, amikor pedig az sajnos nagyon is igaz. Cas ráveszi a gimnáziumban a menő srácokat, hogy vigyék el abba a házba, ahol elvileg Anna lakik, sajnos előreláthatólag semmi jó nem sülhet ki ebből, ugyanis aki belép a házba, halál fia.... 

Engem az egész történet levett a lábamról, magába szippantott az eleje, úgy ahogy volt. Végig élveztem, bár sokszor úgy éreztem éppen Dean és Sam mellett ülök, egy öreg Impalában kísérteteket lesve, de végülis ezt elnéztem neki. A másik ami egyedi benne, hogy E/1- ben íródott a cselekmény, és ezúttal nem egy lány fejében vagyunk, hanem egy fiúéban. Aki ugyan néhol szerintem nem teljesen hiteles tini fiú, de mivel a könyv ha akarja, ha nem, csajos könyv, szépíteni kellett azokat a gondolatokat. 

Ami nekem nem kellett volna az egészbe, az a szerelmi szál. Kissé abszurdnak tartom, hogy valaki beleszeressen egy kísértetbe, amikor ott szaladgálnak körülötte a hús-vér emberek is. A karakterek egyébként elég gyengécskék és felejthetőek, kivéve Annát, akit azt gondolom kifejezetten jól eltaláltak. Főleg a kettős személyisége tetszett nagyon. 

Félelmetes, éjszaka nem merem típusú olvasmánynak semmiképpen sem nevezném. Nem voltak tőle rémálmaim, és nyugodtan aludtam, pedig hajnali kettő tájt fejeztem be. Se borzongást, semmit nem éreztem, csak elégedett voltam, hogy egy élvezetes olvasmány élménnyel lettem gazdagabb. 

Mint már említettem, a borító csodaszép, a magyar kiadás kemény kötésben jelenik meg, ami külön plusz pont, mert nagyon igényes az egész, úgy ahogy van. Jó kézbe fogni, jó olvasni, és ha többször elolvassuk, az sem fog látszódni rajta, ha kicsit is vigyázunk rá. 

Lényegében nem egy felejthetetlen olvasmány, de kimondottan élveztem. Nem egy tucat könyv, olyan értelemben, hogy sok egyedi gondolat volt benne, eléggé más, mint a mai divatban lévő tini történetek. Ha esetleg valaki eddig kételkedett volna benne, akkor elmondom, ez egy fiataloknak szóló regény, de ez ne riasszon vissza senkit. A stílus kifejezetten jó, a történet izgalmas, csak szex nincs benne, de azt hiszem, ez manapság már kezd üdítő, mint terhes tulajdonsága lenne egyes könyveknek. Tízből nyolc. 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése