Click Here For Free Blog Backgrounds!!!
Blogaholic Designs

2011. július 24., vasárnap

Az olvasás 7 hete - Könyves blogok és választások

Elérkeztünk a harmadik héthez a rendezvényen belül. Én ismét az utolsó pillanatban írom meg a kritikámat. Nagyon nehezen írok egyébként ilyesmikről, ugyanis annyira nem szeretek magamról mesélni, és itt kénytelen vagyok, de sebaj. 

Mi alapján értékel egy könyvet?
Első dolog, amit én mindig megnézek, az a borító. Sajnos hajlamos vagyok megvenni egy borzalmas könyvet is, ha szép borítóval van elrejtve a gyenge belbecs. És amit sokan nem is szeretnek bennem, képes vagyok egy- egy plusz pontot adni a borító esetében, ha a könyv nagyon gyenge, hat pont fölött már nem kaphat egy könyv plusz pontot a borítóért. 
Több dolog van ami miatt hajlamos vagyok nagyon szigorú lenni. Az egyik a fordítás. Gyűlölöm az elfuseráltan fordított szlenget. Sajnos rengeteg magyartalan dologgal találkozhatunk a gyenge szleng miatt, és ez nagyon sokat ront a könyvélményen, még akkor is ha az angol könyv egy jóval erősebb könyv lenne. Erre a legjobb példa talán a Csontváros, ami kifejezetten tetszett angolul, magyarul pedig nem értettem, miért olyan nagy szám.
A másik dolog amire kifejezetten érzékeny vagyok, az ha nem történik a könyvben semmi. Csak a szerelem, vagy a szex van a középpontban. Van egy két olyan író, (Kenyon, Singh, Harrison) akiknek ezt elnézem, mert egyszerűen imádom őket, és a világot amit teremtettek, de általában nem díjazom. Szeretem ha van szerelem egy könyvben, sőt szeretek olvasni szex jeleneteket is, de ne menjenek a történet rovására. Ezzel nem sérteni akarom az olyan embereket, akik azt szeretik, ha a romantika az első, hiszen néha én is el akarok olvasni egy igazi csöpögős románcot, csak aki olvassa a kritikáimat, annak érdemes tudnia, hogy az ilyen könyveknek nem szoktam magas pontszámot adni.



Mi alapján választja ki a következő olvasmányát?

Általában sosem olvasok egyazon műfajt egymás után. Mivel szeretek mindenféle könyvet, ezért elég valószínű, hogy ha olvasok egy paranormális románcot, akkor következőre egy krimit, vagy egy sci- fit veszek a kezembe. Leginkább olyan könyveket olvasok, amiben van valami természet feletti. Az egyszerű mi világunkban játszódó történeteket nem igazán részesítem előnyben. 
Van olyan is, hogy rám tör az Urban Fantasy mánia. Olyankor pedig ki nem lehet robbantani a műfaj mellől. Aztán öt- hat könyv után besokallok, és szinte sikítok egy igazi fantasyért. 
A másik szokásom az, hogy sorozat részeket szinte sosem olvasok el egymás után. Igyekszem egy két   könyvnyi szünetet tartani köztük, hogy utána még jobban élvezzem a történetet. Persze van kivétel is, amikor képtelen vagyok várni. (Tündérkrónikák, Bartemius trilógia, Cat and Bones)

Filmadaptációk: kedvencek, a legpocsékabb adaptáció

Őszintén szólva én mindig félek az adaptációktól. Sokszor meg sem nézem őket, mert sokszor nem azt adják, ahogy én elképzeltem a világot, a szereplőket. Hihetetlenül lényeges dolgokat és információkat vesznek el az emberektől. Nagyon sokan azért nem olvasnak el egy- egy ígéretes könyvet, mert a film pocsék, vagy a könyv nélkül nem érthető. 
Van persze egy két kivétel. Imádom például a Gyűrűk Urát, leginkább a bővített változatot. Akárhányszor meg tudom nézni. Látszik, hogy rajongók készítették, és mindent úgy alkottak meg, ahogy azt valaha Tolkien bácsi is elképzelte. 
Rossz adaptáció sok van. Nem igazán tudnék kiemelni semmit sem, ami úgy eszembe jut. Alapvetően nagyon félek az adaptációktól. De ha már adaptáció akkor kiemelnék egy két olyat ami szuper: Csillagpor, Aranyiránytű, A Felolvasó, Csúcshatás....
Ami viszont tetszik, az a sorozat adaptáció. Sokszor jobb a sorozat, mint maga a könyv, hiszen még sokkal részletesebben be tudja mutatni a szereplőket, és a világot, mint egy- egy részes könyv. A Vámpírnaplók sorozat egyenesen brilliáns, nem beszélve a nagy kedvenc True Blood-ról. 

Miért vezet/olvas Ön könyves blogot? Van-e hatása egy-egy könyves blognak az olvasásra? (pl.: a következő olvasmányát egy blogbejegyzés hatására választotta ki) Van-e/Vannak-e kedvenc blogjai/bloggerei?

Amikor 2009- ben megnyitottam a blogot, nem volt nyilvános. Csak magamnak irkáltam. Nem is tudom miért. Egy- egy könyvről írtam magamnak. Maximum a párom olvashatta el. Aztán rátaláltam a molyra, és láttam milyen sokan blogolnak könyvekről, és hogy ez mennyire jó dolog. Így én is nyilvánossá tettem az akkor már egy éves blogot, ám igazából a blog korát a nyilvánossá tétele óta számolom. Ami 2010 novemberében volt. Addig jóformán nézettségem sem volt, hiszen csak a szűk család nézhette meg. Eleinte nem írtam sok kritikát. De aztán elkezdtem minden olvasott könyvről írni, és most már viszonylag sokan kíváncsiak a véleményemre aminek nagyon örülök és köszönöm! Idén be csatlakozott hasonló ízlésű barátnőm is a blogolásba, Titti, ami szintén nagy öröm, mert ő olyan könyveket is olvas, amit én sosem vennék a kezembe. Arról nem is beszélek, hogy milyen frappánsan fogalmaz. Kedvenc bloggereim természetesen vannak, leginkább azok, akik a linkekben szerepelnek, teljesség igénye nélkül, mert nem tudok mindenkiről írni:

Gigi blogja: 
Azért Őt emelem ki első helyre, mert Ő az, aki miatt rátaláltam a molyra, és ezért nem lehetek elég hálás. Nagyon sokat olvasom a blogját. Szeretem a szarkasztikus, humoros bejegyzéseit, és még akkor is végig olvasom, ha épp kilométer hosszúak. Mert megéri. Ő egy igazi különc, de éppen ettől érdemes olvasni tőle. :)

Angelika blogja:
Nagyon szeretem a blogját. Hihetetlenül szép, igényes, ha paranormális románcot akarok olvasni, akkor biztos nála nézek körbe, hogy mik is a hírek, és mit ajánl. Nagyon szeretem azt is ahogy fogalmaz, és az oldala egész felépítését. Úgy egyben na! :)

Diamant blogja:
Leginkább azért, mert annyira mást olvas, mint én, mégis mindig meghozza az olyan könyvekhez is a kedvem, amik eszembe se jutnának nélküle. 

Nima blogja:
Na vele nagyon egyezik az ízlésünk. Ugyanúgy a falra tud mászni egy egy tömény szex-es könyvtől, mint én. Emellett nagyon szeretem ahogy fogalmaz, minden kritikáját el szoktam olvasni. Kivéve amikor nincs időm.

Sajtosroló:
Na övé az a blog, amit nagyon szeretek. Mindig tudom, a kritikáinál mire számítsak, lassan azt hiszem kiismerem, mit szeret és mit nem. Nagyon tetszik a blogja külseje is, és nagyon szeretem olvasni is, annak ellenére, hogy elég különböző dolgokat olvasunk. 

Kelly olvas:
Mindig kíváncsi vagyok a véleményére, ha YA könyvről van szó, mert ahogy látom, Ő egy igazi szakértő. És van olyan kedves, hogy mindig elolvassa a rosszakat is, hősiesen végig szenvedi, és nekünk már nem kell szenvednünk velük. Köszi Kelly!

Még nagyon sok embert olvasok, de őket szoktam rendszeresen. Elnézést ha valakit kihagytam a listából. :) 



3 megjegyzés:

Diamant írta...

De Drága vagy, itt irultam-pirultam!:)) A Csillagport és az Arany iránytűt nem olvastam csak láttam, de mind a kettő szuper, lehet, hogy ezek után az olvasásukat kihagyom, nem akarok csalódni!:)

Titti írta...

Köszi, hogy beleírtál a posztba!:)

Katamanó írta...

Szivesen mind a kettőtöknek :)

Megjegyzés küldése