Click Here For Free Blog Backgrounds!!!
Blogaholic Designs

2011. március 17., csütörtök

Jay Asher: Tizenhárom okom volt

Olvastam erről a könyvről hideget meleget, de annyira szerettem volna végre valami földhözragadt könyvet olvasni, - vámpírok, szellemek és mindenféle csodás teremtmény nélkül, - egy történetet a mai világból, hogy úgy döntöttem bele vágok ebbe. Valahogy most volt is hangulatom kicsit szomorkásat olvasni. Én egyébként is érdekesen működöm, ha minden rendben megy, és nagyon vidám és elégedett vagyok az élettel, akkor szívesen olvasok drámát is, de ha valami gond van, csak könnyed limonádékra vágyom.

Neki veselkedtem hát ennek a regénynek. A könyv arról szól, hogy Hannah-t, a tizenhat éves tini lányt mi avagy pontosabban ki(k) veszi(k) rá arra, hogy öngyilkos legyen. Ez az ok tizenhárom személy, és mind a tizenháromhoz szól, egy egy kazettán keresztül. A hallgató egy olyan fiú, aki szerelmes Hannah-ba, ez elég gyorsan le is jön, és elborzadva hallgatja végig a lány szenvedéseinek történetét.

Igen ám, de ezzel az egésszel nekem több dolog nem stimmel. Mondhatjátok, hogy szőrös szívű vagyok, de ez a regény nekem, így ahogy van, nem állja meg a helyét. Azok az okok, amiket Hannah felsorol egyszerűen nevetségesek, itt a zord Kelet- Európában meg sem kottyan senkinek az ilyesmi, persze van egy két nehezebb dolog is benne, de az sem olyan, amitől azt mondhatná valaki, hogy na akkor én most megölöm magam. Emellett nagyon zavart, hogy Hannah ráfogta a saját gyávaságát - mert igenis az öngyilkosság gyávaság, menekülés a gondok elől- arra a tizenhárom emberre, akikhez a kazettákon keresztül beszél. Ezzel megkeserítve az Ő életüket is? Hol tudom megszeretni én ezt a szereplőt? Hol tudok együtt érezni vele, amikor eleve ilyet követ el?




Ez szánalmassá változtatta az egész könyvet. Miért tenné tönkre a további tizenhárom embernek az életét? Pláne, hogy akadtak olyanok is, akik igazából semmi lényegeset nem tettek. Senki nem magyarázza be nekem, hogy amikor például Hannah megkapta a megtisztelő, iskola legjobb segge címet, azzal közelebb került ehhez a döntéshez. Nincs az a tini lány aki ezen kiakad!

Az is röhejes, hogy Amerikában ezt a könyvet már az is oktatásban használják. Én azt gondolom nagyon érdekes ez a téma. Az alapötlet egyszerűen remek. De lehettek volna sokkal keményebb indokok is. Persze mondhatnám, hogy itt jó magyar berkekben, ez semmi, de az a baj, hogy nem csak itt semmi, hanem ezek az indokok bizony az államokban is nevetségesek, ha bevalljuk ha nem.

A könyv felépítése ennek ellenére tetszett. Kifejezetten jónak tartottam a két narrátor keveredését, nem volt zavaró, inkább kiegészítette a történéseket.

A borító nekem nem adja vissza a könyvet, az angolt sokkal jobban szeretem, amin egy elárvult fiatal lány ül egy hintán. A magyaron nem értem a buborékokat sem, ennek ellenére nagyon szép a borító, nagyon hangulatos, csak nem ehhez a könyvhöz.

Selena Gomez
A könyvből még 2011-ben film is készül, Selena Gomez főszereplésével.

Nem sajnálom, hogy elolvastam, mert alapvetően élvezetes könyv volt, de végig vártam valamire, azért olvastam egyre gyorsabban, hogy az a valami megtörténjen. De nem így lett. A könyv tehát nálam tíz pontból ötöt érdemel. Mert nem volt rossz, értékelem az alapötletet, a szerkesztést. De történetileg nagyon kevéske. Inkább ha valaki megrázóbb dolgokról akar olvasni, kapjon a kezébe egy Hurley könyvet. Olcsóbb, hosszabb, jobb.

4 megjegyzés:

Titti írta...

ejha, van még másik 5 pontos könyved?

Katamanó írta...

;) 5 pontos nincs, de kettő és három pontos az van :D

sajtosrolo írta...

Nem túlzottan érdekelt ez a könyv, de most, hogy írtad, hogy film is lesz, majd előtte elolvasom.:)
Ez az új sablon nagyon jó! Tetszenek a színei is, meg úgy az egész.:)

Katamanó írta...

Örülök neki, hogy tetszik, nagyon béna voltam, egyszerűen nem találtam olyat ami tetszene, ezért volt a rózsaszín alapsablonom. Amit nem igazán szerettem, mert annyira nem is illet hozzám. Ezt Titti találta nekem :D Ne tudd meg mennyire örültem neki :)

Megjegyzés küldése