Click Here For Free Blog Backgrounds!!!
Blogaholic Designs

2011. március 23., szerda

Bernard Werber: A Hangyák

Sosem akadtam volna rá erre a könyvre, ha a testvérem nem hívja fel rá a figyelmemet. Újabban sok könyvet csereberélünk, igyekszem minél több újdonsággal ellátni, míg Ő a nagy kedvenceit adja nekem, amikről én maximum csak hallottam. Így jártam a hangyákkal is, amint elolvastam a fülszöveget, és bele olvastam a könyvbe, rögtön éreztem, nekem ez nagyon fog tetszeni. Úgy is lett.

A történet két szálon fut. Az egyik világot a hangyák szemével látjuk, a másikat az emberekével. Természetesen az elején nem értjük, mi az összefüggés a két szál között, de minden kiderül majd. Kezdjük a hangyák történetével, adott ugyanis Belokan, a hatalmas vörös hangya főboly, amiben különös zavargások történnek, az úgy nevezett szikla szagú hangyák elteszik láb alól azokat a bolytársaikat, akik lemerészkednek a mínusz 50. szintre, emellett minden olyan hangyát kivégeznek, akik pánikot keltenek. Erre felfigyel három különböző hangya, egy nőstény harcos hangya, egy jövendőbeli királynő, és egy hím. Ők próbálnak utána járni annak, mi is lehet a szikla szagúak titka.

Eközben az emberek világában is különös dolgok történnek. Jonathan lakatos mester megörököl egy nagy házat, ami a nagybátyjáé, Edmundé volt, aki baktérium és rovar kutató tudós volt. Egy utolsó üzenetet hagyott Jonathanra, hogy semmi esetre se menjen le a pincébe. De sajnos az ember kíváncsi természetű, Jonathan le is ment a pincébe, és el is tűnik, úgy, hogy vissza se tér. Ezek után az egész családja követte Őt. Sosem jöttek ki onnan...

A hangyák egy hihetetlenül érdekes történet, nagyon szépen fogalmazott, rendkívül aprólékosan kidolgozott regény. A történet menete kimondottan érdekes, nem a megszokott, de azt hiszem, ez csak azt zavarhatja, aki egy amerikai megszokott klisés sztorit vár. Mert a Hangyák tényleg nem az.

A könyv tudományos alapokra épül, és általa nagyon sok mindent megtudhatunk ezeknek a rovaroknak az életéről, viselkedéséről, több alfajukat is megismerhetjük, és megcsodálhatjuk azt, hogyan is élnek ők a föld alatt, tökéletes harmóniában egymással, és miféle munka megosztásokat alkalmaznak. Persze a legérdekesebbet ki ne felejtsem; hogy a rovarok valóban képesek gondolkodni.

A könyvnek persze árnyoldala is van, számomra kifejezetten lassan indult be, eleinte nem értettem minek mi köze egymáshoz, és miért ilyen lassú folyású a történet. De ha az első ötven- hatvan oldalon túl jut az ember, onnantól kezdve már nagyon izgalmas, és érdekes mesét tarthatunk a kezünkben.

Persze azt gondolom, ez a történet nem fog mindenkinek tetszeni, aki nem szereti a biológiát, és a hangyák élete nem köti le, és kifejezetten zavarja ha kevés a párbeszéd egy könyvben, neki se kezdjen, ugyanis a könyv nyolcvan százaléka a hangyák világában játszódik, és hangyák azért teljesen máshogy kommunikálnak, mint mi, azt hiszem ez érthető is.

A könyv borítója igencsak szegényes, pontosan ez lehetett az egyik oka annak, hogy itthon teljesen megbukott a sorozat. Sokkal izgalmasabb, és érdekesebb a francia, és az angol borító is. Sajnos előre láthatólag nem fogják lefordítani magyarra a folytatást.

Mindent egybe vetve nekem tetszett a hangyák, érdekelne is mi történik a továbbiakban, de sajnos még angolul sem jelent meg, franciául pedig nem tudok. Úgyhogy most várhatok, és elképzelhetem, mi is lesz a folytatásban, és talán egyszer lesz lehetőségem arra, hogy elolvassam a következő részeket. Mert megéri. Számomra tízből nyolc.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése