Click Here For Free Blog Backgrounds!!!
Blogaholic Designs

2010. január 11., hétfő

P.C. Cast: Megjelölve - Az éjszaka Háza 1.


Rengeteg vámpíros könyvet elolvastam már, míg ehhez eljutottam, bevallom a sok rossz kritika volt az ami távol tartott ettől a könyvtől, de eljött a Karácsony, és olyankor nagyon sok könyvet kapok ajándékba:) De még akkor is inkább olvastam a többit, mint ezt és egészen a múlt hétig félre is raktam.

Az alapsztori nem más, mint hogy adott egy lány, Zoey, akihez eljött az úgynevezett "Nyomkereső" és megjelölte a lányt, ettől a pillanattól kezdve már vámpír növenék lett, és mennie kellett az éjszaka házába különben meghal. Az éjszaka házában persze rögtön barátokra lel, a jele is különleges, mivel Nüx Istennő különleges ajándékot adott neki. Úgyhogy a regényben ő az a figura akit mindenki csodál, akiért minden fiú epekedik. Hát igen, a lányok könnyen azonosulnak az ilyen szerepekkel... Zoeynak persze azért bizonyítania kell, a regényben minden kötelező gimis karakter jelen van. Az ellenség és csapata, a kedves mentor, a baráti csatlósok, és a tökéletes pasi(k).


Ennek ellenére, vagy éppen ezért a Megjelölve nem egy kiemelkedő alkotás. Nekem legalábbis. Szívesen elolvastam, utána rögtön kiolvastam a második részt is, lekötött, szórakoztató volt, nincs itt hiba. Csak pár dolgot nem értek benne. Ha ez elvileg tini irodalom akkor miért van benne szex? Ha meg felnőtteknek készült a könyv, akkor miért olyan gyerekes?

Egyébként a helyszínek gyönyörűen le vannak írva, kicsit érzek hasonlóságot a Harry Potter-rel ezen a szinten, de a párbeszédek... Komolyan mondom, olvasom a felnőtt korosztálynak szóló könyveket is, és még azokban sem beszélnek ilyen trágárul. Tényleg ennyire le kell degradálni a mai tini korosztályt, hogy minden egyes mondatukban ott kell lennie valami káromkodásnak?

A másik ami szörnyű volt nekem, az a vámpírság ebben a könyvben. Oké, hogy ez a divat, ezt veszik, de nem igazán fér bele nekem a képbe a sok- sok természeti erőt imádó vámpír. De még ezzel is kiegyezem. Na de ami az erotikát mutatja a könyvben... na az nekem már sok volt. Pedig szeretek erotikus dolgokat olvasni, de valahogy ezt a fajta erotikát nem tartom reálisnak, talán a későbbiekben alakul a dolog.

Egy biztos, P.C. Castnak nem kellett volna bele vonni a kicsi lányát az írásba. Olvastam már más könyvét, és nagyon- nagyon tetszett. Választékosan és izgalmasan ír. Ebben a könyvben az utolsó tíz oldalon van izgalom. Nekem ez kevés. Ennek ellenére el fogom olvasni, nem rossz, de annyival jobb lehetne!

Ami viszont nagyon tetszett, az a borító, örülök, hogy meghagyták az angolt, végre egy szép Kelly borító. A másik, nagyon tetszett a fordítás, gratulálok a fordítónak, igaz sok a helyesírási hiba, de a fogalmazás nagyon tetszett.

Szerintem 10 pontból hetet érdemel. Tipikusan az a könyv amit szívesen elolvasok, de ha lenne rá lehetőségem inkább kölcsönkérném. De mivel nincs, és ha már megkaptam, akkor muszáj befejeznem a történetet, ezért marad a megvétel:)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése