Click Here For Free Blog Backgrounds!!!
Blogaholic Designs

2011. október 5., szerda

Jonathan Stroud: Salamon Király Gyűrűje

Régesrég, egy messzi messzi városban..... ismét találkozhatunk Bartimaeus-szal. Nem is magyaráznám tovább, hogyan is találtam a könyvre, mert egyértelmű. Nekem minden olyan könyv kell, ami az én kedvenc, szórakozott dzsinemről szól.

Ne tévesszen meg minket az, hogy a borítón egy négyes szám virít, ugyanis ezt a kötetet úgy is olvashatjuk, hogy nem ismerjük a trilógiát. Minden fogalmat elmesél nekünk Bart, a szokásos mókás módján. Persze nem árt, ha ismerjük az eredeti könyveket, azáltal sokkal jobban megértjük a szereplőket és a világot is.

A jelenlegi kötet Salamon király uralkodása alatti Jeruzsálembe kalauzol minket. Salamon királynak óriási hatalma van, ugyanis a tulajdonában van az a Gyűrű, amivel minden másik világból származó lényt igába tud hajtani. Pontosan ezért van rengeteg imádója és gyűlölője is. Sötét felhők gyülekeznek Jeruzsálem felett, és persze Bartimaeus mindennek a közép pontjában áll, ahogy megszokhattuk...


A könyv hozza a színvonalát a sorozatnak, igazi színfolt volt az idei olvasmány élményeim között. Bartimaeus-on még mindig lehet kacagni, izgulni, hüledezni és megdöbbenni. A könyv az első sortól az utolsóig izgalmas, pörgős, igazi kézhez növős, letehetetlen olvasmány. 

Bartimaeus nem volt másmilyen ezer évvel az első sorozat előtt sem. Már akkor ő volt a legfurfangosabb, legnagyképűbb, leghumorosabb (Sose felejtsük el, hogy Ő találta fel a szarkazmust!), és legigazság szeretőbb dzsinn az egész világon és még azon is túl. A további szereplők is nagyon szerethetők, vagy épp utálhatók de meg kell hagyni,  messze nincs olyan jellemrajz ebben a részben, mint a trilógiában, ugyanis ez inkább olyan, mint egy felturbózott mese, az Ezeregy éjszaka történeteiből. Van a gonosz varázsló, a jó dzsinn, a jó lelkű, hazájáért mindent megtevő harcos stb... Persze itt is megdöbbenünk, mert nem mindenki az, aminek látszik, de alapvetően nincs bennem az az érzés, mikor Nathanielről olvastam - a trilógia egyik főszereplője - hogy nem tudtam eldönteni, hogy most szeressem-e vagy utáljam. (Inkább a második.) 

A kötés nagyon jó minőségű, bár kicsit bánom, hogy nem karton, de kárpótol, hogy a borítója gyönyörű és végre olyan, amilyet ez a sorozat megérdemel. Az előző köteteket is újra nyomták és immáron álomszép borítóval kerülhetnek mindenki polcára. Annak ellenére, hogy nem kemény borítósak, nem kell megijedni, a gerinc nem törik, kifejezetten jó anyagú a papírkötés, normális betű mérettel és sorközökkel. Abszolút megéri az árát. 




A sorozat negyedik része gyönyörűen hozza a színvonalat, bár a trilógiáét nem érte el. Ez persze engem egy cseppet sem zavart, hiszen egy újabb, és sokat emlegetett kalandját ismertem meg minden idők legmókásabb dzsinnjének - (Ha nem olvastátok volna, higgyetek nekem, nem az Aladdin - ban szereplő kék ürge a legviccesebb, ha pedig már olvastátok úgyis tudjátok ezt.). 

A tízből tíz pontot könnyen besöpri magának. Az idei év egyik nagy befutója nálam. Remélem Stroud még fog írni Bartemaeusról és kalandjairól. Életem végéig tudnám olvasgatni a történeteit. 

A könyvet nagyon köszönöm az Animus kiadónak!

4 megjegyzés:

sera írta...

megerősítettél benne, hogy nekem ez a sorozat kell ... minden egyes darabja. Kölcsönkönyvekből olvastam már az első kettőt (az elsőt már 3x is ^^). Nagy bánatomra a trilógia befejező kötete még nem került a kezeim közé. A négyes szám a borítón kicsit megingatta a hitemet, hogy jó befejezése lesz a sorozatnak, hiszen annyi olyat láttunk már, hogy trilógiának indult és tetralógia lett belőle és közben ellaposodott. féltem, hogy ebből is ez lesz, de ahogy látom ütötte a mércét :3
Azt hiszem megvan a karácsonyi ajándékom magamnak: ennek a 4 könyvnek a beszerzése :3

Katamanó írta...

Ez a négyes kötet úgymond nem része a trilógiának. Nyugodtan olvashatod külön is. Előtte játszódik, és semmi nem spoilerez el. A harmadik kötet szerintem a legjobb, ne hagyd ki :) És nagyon jól néznek ki az új borítók is. :)

Szilvamag írta...

Akkor ez egyáltalán nem kapcsolódik az előző háromhoz? Hogy jobb olvasni a könyveket? Sorban vagy inkább ezzel kezdjem? Mivel azt írtad, hogy a többi előtt játszódik?

Katamanó írta...

Az első három előtt játszódik. De szerintem jobb a trilógiával kezdeni, mert akkor sokkal többet tudsz Bart-ról. De direkt úgy van írva, hogy nyugodtan lehet akár ezzel is kezdeni. :) Nem veszítesz vele semmit. :)

Megjegyzés küldése