Click Here For Free Blog Backgrounds!!!
Blogaholic Designs

2012. január 22., vasárnap

Nalini Singh- Meljean Brooks - Ilona Andrews- Sharon Shinn: A Sötétség Angyalai Antológia

Annyira de annyira boldog voltam, hogy az Egmont kiadó bevállalt egy ilyen novellás kötetet, ráadásul ennél minőségibb kiadásban már nehezebben kaphattuk volna meg. Amerikában az ilyen novellás köteteknek elsöprő sikere van, általában egy- két nagynevű író és egy- két kevésbé ismert mutatkozhat be a nagyközönségnek. Az ilyen kötetek szinte kivétel nélkül egy adott téma köré épülnek, és ezek a témák elég tágasak szoktak lenni ahhoz, hogy az íróknak nyugodtan szárnyalhasson a fantáziájuk. Egyértelmű, hogy itthon a könyv sikerét Nalini biztosítja, bár az USA-ban Ilona Andrews is igen ismert. 

Ez a könyv négy novellát tartalmaz, amiknek valahogy kapcsolódniuk kell az angyali lényekhez. Nem tudom egyben értékelni a könyvet így a novellákat külön fogom értékelni. Nem a könyvben megjelenő sorrendben haladok, hanem aszerint, hogy melyik hogyan tetszett nekem:

4. Meljean Brooks: Mennybemenetel

Marc egy Őrző, védi az emberiséget a démonoktól. Minden Őrzőnek saját körzete van, ahol a rendőrséggel is együttműködve végzik a dolgukat. Egy napon megjelenik Marc körzetében régi szerelme, Radha, látszólag minden ok nélkül, azonban megjelenésének hála, rendkívüli haláleseteket vesznek észre a városban. Valaki vagy valami vámpírokat öl... 


Ez a novella volt a leggyöngébb mind közül. Szerencsére a legrövidebb is. Kimondottan untam, érződött, hogy már egy kialakult világba és mitológiába akar minket az írónő betuszkolni, és egy olyan valaki, aki jártas is ezekben a körökben, biztos jobban élvezte volna az egészet, én mégis úgy érzem, megérte volna egy kicsivel több leírás, és nem csak arról, hogy Radha kék teste, mennyire kék, Marc pedig mennyire de jóképű. A történet és a krimi szál is kitalálható volt. Egyszer elolvastam, de többször biztosan nem venném a kezembe, és Meljean Brook sikeres sorozatához sem jött meg a kedvem...

10/4

3. Nalini Singh: Angyal és Farkasa

Nimrára, a fiatal nagyhatalmú angyalnak az életére törnek, éppen ezért odaküldenek egy tapasztalt, és okos vámpírt, hogy derítse ki, ki is állhat a kísérlet mögött. Senki sem gondolná, hogy a találkozásból mély érzelmek is szövődhetnek...

Igazából Nalini miatt érdekelt az egész könyv, és nem is kellett csalódnom. A novelláról sütött, hogy Nalini tollából származik. Egy nagyon kedves, kerek egész történetet kaptunk, erotikával és szerelemmel fűszerezve. A krimi szál jelen esetben sem volt kifejezetten jó, és a magyarázatánál nem igazán tudtam, mit is kéne szólnom, de megbocsájtottam neki, mert egyébként nagyon élveztem, örültem, hogy visszacsöppenhetek Raphael angyali világába. Még ha csak rövid időre is. 

10/8

2. Ilona Andrews: Alfák: A kezdetek

Egy anya és lánya tér le az országútról egy motelbe, és maguk sem sejtik, hogy nem lesz visszaút. A motelben elszabadul a pokol, megtámadják őket, és az anya mindent megtenne, hogy a kislánya élve túlélje az egészet. Így egy vad, és szenvedélyes férfinak kell hogy a szolgája legyen, ám cserébe a férfi garantálja a lánya biztonságát....

Lenyűgöző... Tényleg lenyűgöző! Ez egy bevezető történet, még Amerikában sem jelent meg folytatás, de az egész ötlet, a kivitelezés, a szereplők, a világ.... ZSENIÁLIS! Nem tudtam letenni, szó szerint azt nézegettem, hogy ne legyen már vége a novellának, és hogy mennyi is van még belőle hátra. Ilona Andrews-t nagyon szerettem eddig is, ismét bebizonyította, hogy remekül ír. Egy ilyen novellába is bele tudott sűríteni mindent ami kell egy izgalmas urban fantasy-hoz, és ami nem nélkülözi a szerelem, és erotika elemeit sem. Kíváncsian várom a folytatást. Az biztos, hogy ezek után nem hagyom ki...

10/10

1. Sharon Shinn: Éji Dal

És a nagy meglepetés. Kész bumm... Este olvastam, és szó szerint hajnali kettőig a könyv és én elválaszthatatlanok voltunk. Párom valamikor egykor felébredt, és álmosan megkérdezte, mi a gond, én pedig csak legyintettem, hogy olvasok. Ő nem is mondott inkább semmit, csak fordult egyet, hogy ne süssön a szemébe a lámpa. A történet igazából nem nagy szám, adott egy parasztlány, aki főz a konyhán, és megtudja, hogy egy angyal lakik az igazgató házában. Azonnal felkelti ez az esemény a kíváncsiságát, és addig nem nyugszik, amíg be nem sikerül lopakodnia az angyalhoz. 

Ez a mese annyira szép volt! Nem volt erotikus, nem történtek benne hatalmas csók csaták, mégis engem teljesen elvarázsolt. Egy beteg angyal, és egy nagy szájú szegény lány története. Egy történet egymás elfogadásáról, a bizalomról, és a szép, lassan kialakuló szerelemről. Engem annyira megfogott, hogy nem bírtam ki, és már olvasom Sharon Shinn Samaria sorozatának első kötetét. Mit ne mondjak, az is hasonlóan fantasztikus, pedig még csak az elején járok.

10/11

Úgy egyben nagyon meg vagyok elégedve a kötettel. A fordítások kifogástalanok, a minősége szuper, semmi nem látszik rajta abból, hogy olvastam, kivételesen nincs se nagy sorköz, se óriási betűk. Úgy ahogy van egy nagyon igényes könyvet vehetünk a kezünkbe egy gyönyörű borítóval. Igazán minden elismerésem, és remélem lesz akkora sikere, hogy minél több hasonló könyvvel találkozhatunk majd a kiadó jóvoltából! 



A könyvet nagyon köszönöm az Egmont Dark kiadónak! 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése